NU KOMMUNICERAR VI UNDER NYTT VARUMÄRKE

Vi har funnits i branschen sedan 1965 hela tiden under namnet Kopieringsbolaget.
Många kunder och leverantörer samt vi själva har gärna kallat oss ”KB” under många år.

Vi har varit med om hela den digitala utvecklingen i branschen, sedan starten på tidigt 80-tal. Vi ligger idag i den absoluta fronten för att kunna hjälpa våra kunder att kommunicera  och informera. Detta kan vi idag göra på en mängd olika sätt, olika MEDIA.

Pappersmedia är självklart för de flesta sedan starten 1965 och under årens gång har vi utvecklats till att i dag kunna trycka på i stort sett vad som helst. Stort som smått, utomhus- och inomhusmateral. Plast/plexi, plåtskyltar, canvas, tygvepor, dekaler, folier, etc.

Vi har sedan mitten på 90-talet kunnat koppla ihop trycksaker med variabeldata från databaser och register. Denna digitala utveckling och kunskap har format oss till vad vi är och hur vi jobbar idag - Relevant information på många olika MEDIA. Mätbara aktiviteter.
Intelligent kommunikation helt enkelt...

Under de senaste åren har det blivit allt tydligare att ”kopiering” i ordets egentliga mening inte är det som vi jobbar med, även om många fortfarande kallar det kopiering. Arbetena utförs idag helt digitalt och kallas utskrifter, print eller digitaltryck, W2P/web till tryck. Med eller utan VDP-variabeldata.

Det senaste i vår utveckling är tjänster för kampanjer, marknadsföring, kundklubbar och många andra användningsområden. Där det tryckta MEDIA´t kan stå för en del av jobbet men att det har tillkommit ett antal olika kraftfulla kopplingar till bland annat e-post, personliga URL, SMS. CrossMedia som Jänkarna kallar det. Det fina med denna bukett av olika MEDIA är att vi exakt kan anpassa kunduppdragen vid varje tillfälle och dessutom mäta resultatet. Hur gick kampanjen?

Ni som läser detta förstår nog att vi inte kan leva under varumärket som felaktigt utstrålar att vi endast kopierar. Därför mina vänner, kunder och leverantörer heter vi nu KBMEDIA.

Hjärtligt välkomna med era förfrågningar och uppdrag!

Lasse Sandberg
stolt VD och ägare av KBMEDIA

Affärsidé

Vår affärsidé är att förädla, mångfaldiga, distribuera och förvalta våra kunders information.

Värdegrund

Starkt kundfokus.
Ärlighet mot kunder och medarbetare.
Innovativt tänkande.